28. apr. 2007

Inger Lise Hansen ble ny nestleder


Ja da kommer litt nytt fra landsmøtet i Molde. I går hadde vi en kanon tale av partileder Dagfinn Høybråten. Profilsakene Trygg oppvekst og Bedre alderdom fikk mye oppmerksomhet. Enda mer fikk miljøsaken. Det er gledelig!
Det mest spenennde i dag har uten tvil vært nestleder valget. Inger Lise Hansen(bildet) som nå er KrFU leder ble benket opp mot valgkomiteens innstilling. Og hun vant! Det er ingen hemmelgihet at jeg stemte på Odd Anders With, men la det være sagt: INGER LISE HANSEN ER FANTASTISK DYKTIG!

KrF har fått en engasjert, erfaren og hardtarbeidende nestleder. KrF er selvsagt stolt av vår nye nestleder. Det blir spennende og gøy å se Hansen på neste Tabloid sending. Vi har uten tvil Norges mest engasjerende og dyktige nestleder. Det skal bli skikkelige moro å se Inger Lise mot Audun Lysbakken(SV) eller Helga Pedersen(Ap).

Det er ikke mange voteringer som har gått min vei på dette landsmøtet. Jeg ble nedstemt i mitt forslag til å disponere deler av oljefondet i utviklingsland og jeg tapte en votering om å få inn et punkt om høyhastighetsbane i en uttalelse om klima. Men jeg regner med at vi får inn det punktet i en av samferdselsresolusjonene. Det gjelder å ikke gi seg!

Akkurat nå holder KrFs 1.nestleder, Dagrun Eriksen en innledning om Trygg oppvekst. Så jeg får avslutte denne kommentaren nå. Må ha med meg litt! Snakkes :)
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

3 kommentarer:

Rahim Nicolay Ali sa...

Er det noen spesiell grunn til at du foretrakk Odd Anders With framfor Inger Lise Hansen? Det virker kanskje meningsløst for deg å svare på dette nå, siden hun allerede er valgt. Men det er jo greit å vite hvorfor du mener det du mener for det om. Er jo så vant med at du som regel er svært ungdomsvennlig, dermed ble jeg veldig nysgjerrig;-)

FR sa...

jeg tror noen av oss så det som en fordel at en i øverste partiledelse hadde bosted utenfor Osloregionen...

men Inger Lise er absolutt en nestleder vi skal være veldig stolt av! Jeg regner med at Bergen KrF kommer til å spille mye på lag med Hansen fremover. Vi har viktige miljøseire som skal i havn!

medienes respons på at Inger Lise ble valgt har også vært veldig god. Det er gledelig. Vi har Norges yngste, beste og mest spennende partiledelse!

Anonym sa...

Du får sikkert igjennom flere saker når du blir valgt inn som ordfører. Vi studenter i Bergen hører der iallefall. Bra saker du ville ha igjennom. Stå på!