10. apr. 2007

Jeg drømte i natt...


...at KrF fikk 8.8% oppslutning på en ny meningsmåling i Bergen(nå ligger vi et sted mellom 5 og 6%). Det er helt sant at jeg drømte det... Kanskje det har gått helt til hodet på meg. Ikke vet jeg, men jeg vet at jeg trenger kreative ideer for å ta rotta på de andre partiene. Noen gode forslag?

Det er i dag nøyaktig 5 måneder til valgdagen. Det hadde vært kult med et stort KrF og en vel gjennomført valgkamp. Men det er ikke fordi det er kult med gode resultater at vi skal gjøre tidenes valgkamp. Det er fordi Bergen trenger et sterkt KrF. Vi trenger politikere som har større drømmer enn egen lommebok. Vi trenger politikere som taler de stemmeløses sak. Vi trenger politikere som er villige til å ta de radikale og upopulære grepene når det er nødvendig.

Jeg er klar for valgkamp!
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hvordan kan du få høy oppslutning om du ønsker å være upopulær?

FR sa...

Godt spørsmål.

Det viktigste er ikke om KrF får høy oppslutning eller om vi er populære.

Det viktigste er å være tro mot det vi står for.

Men så tror jeg også at det er mye visdom i at man må akseptere at ikke alle kan like deg. For å sette det litt på spissen: "hvis 80% hater oss vil 20% elske oss"

Jeg tror KrF av og til har vært så opptatt av å bli populære at til slutt har ingen sett noen god grunn til å stemme krf.

Hvis alle skal like maten så vil den bli så smakløs at til slutt vil ingen like den....

Anonym sa...

Men KrF er jo det stikk motsatte.
KrF er et sentrumsparti, og prøver å mene de gjennomsnittsvelgerene mener i de fleste sprøsmål.

Kun i enkelte rare saker (verdisaker som dere kaller dem) avviker dere fra sentrum. Det er slik sentrumspartier overlever, ved å appellere til en særinteresse. I deres tilfelle kristne. Derfor vil dere alltid være et parti for en særinteresse, og like liten/stor som den.

Lina Bringsli sa...

Jeg syntes det er bra at du er engasjert - den eneste måten å nå folk på (lærte jeg i går) er å røre ved hjerter.

Her har KrF en kjempe fordel! Foran mange av partiene på de andre kantene - go Bergen KrF!

Ella sa...

du _drømte_ 8.8%? Mens du sov? Dette synes jeg er tamt Filip! 8.8 kan du drømme om på dagtid, i søvne går de fleste litt lenger. 20% hadde kanskje vært en god start.

FR sa...

Enig med deg Ella!