15. jan. 2009

En hyggelig(morsom) video fra Midtøsten


FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

8 kommentarer:

Anonym sa...

herlig!

Kyle sa...

Så.... forfriskende uskyldig!

Anonym sa...

Jeg venter i spenning på forsvaret for bombingen av Fn-bygg og syjehus Filip.

kursdeltaker sa...

Du er en syk, syk mann, Filip. Syk.

FR sa...

anonym: Jeg vil aldri forsvare bombing av et sykehus

kursdeltaker: svært konstruktivt

Dan Aksel sa...

De er en frisk, frisk mann, Filip. Frisk.

Anonym sa...

Ikke bare var det en bra video! Det er også det beste forslaget jeg har sett fra Filip sin side for å skape fred i Midtøsten. Jeg sier det fordi vanligvis står begge parter å skriker ut hva den andre parten bør gjøre for å skape fred. Når begge parter roper til hverandre om hva de skal gjøre, som her i Norge, så blir lite gjort. Jeg ser våpenhvilen nå er annonsert, håper det er mulig å få til en varig fred for alle menneskene der nede.

kursdeltaker sa...

La meg utdype: Med utgangspunkt i at jeg vet at du er forferdelig ubalansert i denne saken (eks: du ønsker ett minutts stillhet for sivile tap i israel, hvilket sier meg at du har på en eller annen måte har klart å blokke ut den naturlige rekajsonen av medfølelse som burde ha kommet ovenfor befolkningen på gaza som (hvis man kunne kvantifisert denslags) lider i tusenfold mer enn befolkningen på israelsk side, som slipper å bombarderes av verdens mest effektive og aggressive militærmakt), synes jeg den videoen ovenfor blir ekkel. Grunnen til at jeg ikke skrev mer utdypende tidligere er at jeg etter å ha lest litt rundt på kommentarene dine har kommet fram til at du er altfor historieløs til å se at denne saken har en tydelig overgriper. Jeg kalte deg ikke syk fordi jeg nødvendigvis tror du er syk, men fordi du fremstår som frisk og oppegående, med gode intensjoner, samtidig som du jevnt og trutt spyr ut retorikk som er skreddersydd for en stat som konsekvent gir blanke i konvensjonell moral og som oppfører seg som en kronisk overgriper.

I videoen over er det en israelsk soldat som leker med palestinske barn gjennom gjerdet, og det var sikkert et fint øyeblikk i seg selv, men når det postes her, på din ukritiske israel-propaganda-maskert-som-balansert-syn-på-saken-side, får jeg lyst til å reagere. Jeg beklager at jeg var barnslig: det får rett og slett forklares med latskap. Lykke til videre!