22. jan. 2009

KrF nærmer seg 10%


Flere latterliggjorde Dagfinn Høybråtens målsetning om 10%. Men det skulle ikke ta mange dagene før vi fikk de første tegnene på at Høybråten kan få rett. I lang tid har ikke partiet klart å komme seg over 7% på meningsmålingene. I dag fikk vi en måling som viser 8.1% oppslutning for KrF, nesten dobbelt så stor som Venstre. Dessverre viser VGs partibarometer at de rød-grønne har flertall, særlig pga fremgang for Ap og Sp. Tror du at KrF når 10% innen 14. september?

Share/Save/Bookmark

FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

6 kommentarer:

Knut Johannessen sa...

Nei, jeg ikke dere ser tosifret før valget. Selv om Krf har gode kontakter visse steder, så er det jo grenser for hvor store mirakler som skjer.

I denne målingen fra Opinon dagen før, fikk dere 5,6%

Og den er sannsynligvis like dårlig egnet til å kommentere som "din" måling.

Som du skjønner så er det å kommentere enkeltmålinger en stor risikosport. Det er vel derfor du er så selektiv med bare å kommentere målinger som viser fremgang?

Anonym sa...

Men Filip, ærlig talt, hvis valget står mellom FrP og Ap, så må du ta Ap. Er det ikke hyklersk Filip, dersom du som ville ha FrP i byregjering i Bergen, ikke skulle støtte det på regjeringsnivå?

Kan du støtte Norge Idag og Visjon Norges drøm om en KrF og FrP regjering?

Husk, det er den eneste måten å få tilbake ekteskap mellom mann og kvinne på, aldri mer kritikk av Israel, strengere innvandrings og flyktningspolitikk, og en større frihet for familier og kristne friskoler, er ikke det da verdt et slikt samarbeid?

Tenk dere godt om, dere må si ifra til oss KrFere, jeg er også en KrF-er, men hvis dere peker på Jens Stoltenberg til høsten, så stemmer jeg Siv Jensen, og det må dere innse at mange andre KrFere vil gjøre, spesielt på Vestlandet og Sørlandet.

Ta til fornuft, ikke la venstresiden, og kristen-eliten borti Oslo styre meningene deres.

Anonym sa...

Sorry, det ble en skrive feil etter komma der. ", så må du ta FrP" mente jeg.

FR sa...

vox populi: målingene svinger, og litt av forhistorien var jo at mange hevdet Israelsmarkeringen ga en stor velgerovergang fra KrF til Frp. En måling på 8.1 er en såkalt topp, og vil sånn sett kun ha noe å si for snittet på målingene, som er det jeg finner mest interessant. Men selvsagt vil jeg glede meg over alle nye topper, langt mer enn evt nye bunner.

joar: jeg opplever ikke at valget står mellom frp og ap. Mye tyder på at vi kan få et tredje alternativ. Og KrF er jo glad i den tredje vei :)

Flere av sakene du nevner vil helt klart være viktige element i en regjering der KrF er med. Men det er nok ikke alle punkt som KrF vil støtte.

Dan Aksel sa...

Jeg går for regjering mellom KrF, Rødt og Pensjonistpartiet.

Anonym sa...

På mange saker er jeg enig Filip, at den tredje vei er en flott tankegang, men i visse sammenhenger er den helt ubrukelig. Den tredje vei betyr jo balansert, det er ikke alltid vi kan være balansert, men stå fast på det bibelen vil oss kristne skal, og der synes jeg du er flink.

Du har bevist at du står på Israel sin side, men du kunne vært tydeligere. Men uansett, måtte det bli en borgerlig regjering uten noen av disse partiene som styrer i dag =)