29. juli 2009

Politikk i ferien


Om få uker/dager starter valgkampen for fullt. Lenge har vi hatt komiske utspill, krangling og reklamekampanjer, men dette er nok ingenting i forhold til hva vi kan vente oss. Som folk flest har også politikere flest ferie i juli. Selv har jeg hatt to deilige uker, med først litt tid hos mine foreldre og deretter en tur til svigers. Herlig. Men jeg kjenner at det kribler litt nå. Valgkamp er ikke bare krangling og rare utspill, det er også utrolig gøy, givende og lærerikt.

En av de rare tingene jeg har fått med meg i ferien er Nettavisens utrolig oppslag om personvern og manglende svar i ferien. Overskriften var "Dette vil de ikke snakke om". Hallo!!? Midt i ferien synes de det er ille at de ikke har fått svar på over 30 viktige spørsmål. Alle partier svarer på de spørsmål som blir stilt, men jeg tviler på at partiledelsen avbryter ferien for å hjelpe Nettavisen midt i juli.

Selv ser jeg at mail-innboksen nå inneholder mange spørsmålslister. Jeg har feks ikke tenkt å avbryte ferien for å svare på Kjøttindustriens lange spørsmålsliste(som også er ganske så faglig). Men denne listen og de andre som omhandler alt fra aktiv dødshjelp og abort til eu og regjeringssamarbeid skal nok bli besvart i neste uke.

Det er mange lister med spørsmål, men enda flere debattmøter arrangert av ulike interesseorganisasjoner. Jeg skal på mange debatter og gleder meg til det, men har det virkelig noen hensikt at alt kommer i valgkampen? Jeg tviler på at verken opinion eller media for med seg alle disse viktige temaene når alt kommer samtidig. Kanskje man i årene fremover bør prøve å posisjonere det litt utover året?

Jaja, det var litt frustrasjoner før jeg avslutter ferien. Beklager at det har vært få oppdateringer her på bloggen. I neste uke blir det langt bedre. Jeg lover. :)
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

1 kommentar:

Morten Myksvoll sa...

Ja, personvernoppslaget på Nettavisen er litt sært. Det ble sendt til folk på ferie, og fraværsmeldingen ble sett bort i fra. Vi har hatt folk på jobb i hele sommer, men det er umulig å svare, når e-posten ikke kommer frem.