17. okt. 2006


0.8% vil ha meg...
…og ingen av de stemmer KrF! BA har gjort en undersøkelse blant 603 bergensere om hvem de kan tenke seg å ha som ordfører etter neste valg. Jeg har vel ikke store grunnen til å bli sjokkert. For hvem vet vel hvem denne unge karen er. Jeg innser at jeg trenger hjelp.

Litt mer enn 4% stemmer KrF, men ingen av de har altså oppgitt at de ønsker undertegnede om ordfører. Første målsetning må derfor være å i hvert fall komme opp til nivået som KrF ligger på, et nivå som selvsagt er altfor lavt, både for meg og partiet. Men nå ligger tross alt mitt popularitetsnivå på under 1%.

Nok om det. Nå handler det om veien videre. Hva i alle dager kan jeg gjøre for å bli mer populær? Herved oppfordrer jeg deg som tilfeldigvis leser denne bloggen: Send inn ditt forslag! Har du en god sak? Bør jeg få ny frisyre? Bør jeg gjøre noe sprøtt? Jeg er åpen for det meste!!
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

8 kommentarer:

Anonym sa...

Slike ting er vel ikke akkurat hokus pokus.. Men det handler vel heller om å være tålmodig, ikke bli for ekstrem(bare fordi en skal ha oppslag...) og heller bygge seg opp for det en står for.... Og så er det jo et år igjen da... ;)

Even sa...

Du må se dette positivt, Filip. Du er et uskrevet blad, ingen skandaler, ingen tabber og masse pågangsmot. Politikere kan bli godt kjent ganske raskt, bare de vil nok. Bare ikke kjøp deg en gul sportsbil...

FR sa...

even/kjell ingfolf: Jeg er ved godt mot. :) Men jeg trenger gode innspill til hva som kan fronte krf godt. feks hvilke saker bør vi kjøre.? vi skal ta rotta på de rød grønne og vi må stoppe høyresidens fremgang. norge trenger kristendemokratiet! Bergen trenger mer av krf.

Anonym sa...

Kanskje du trenger å se litt eldre ut? Kanskje anlegge større mage og skjegg?

Protagonisten sa...

Lett:

(1) betal tv-lisensen, ikke lei svart dagmamma, ikke roeyk hasj og ikke motta etterloenn ulovlig.
(2) sjekk hvem av dine rivaler som har har forbrudt seg paa noe fra pkt (1).
(3) ring anonymt til Bergens Tidende og tips dem om hva du fant ut i (2).
(4) len deg tilbake og se at din popularitet gradvis stiger.

Anonym sa...

Du trenger en meget dyktig medierådgiver som kan hjelpe deg å bygge omdømme :)

FR sa...

anonymous 1: Susanne(kona) stemmer i mot skjegg og enda større mage, dessverre....

anders: gode tips, jeg har heldigvis betalt lisensen, men jeg vet om mange som ikke har... :)

anonumous 2: ja det trenger jeg!

peter: gode innspill, må nok ha mer enn 1 utspill i uken... Håndhilse og personlig kontakt er ellers veldig lurt...

Blåblogg sa...

Du trenger oppmerksomhet. Jeg har erfart at hvis du brenner bøker (feks. en nynorskordbok) i en valgkamp og viser det på kino så får du iallefall oppmerksomhet. Bare si ifra hvis du trenger flere tips :)