7. okt. 2006


Vi trenger en ny nettavis
De konservative i Unge Høyre har minerva.as(bildet). Vi kristendemokrater har noen blogger og medlemsavisene til KrFu og KrF. Nå er det på tide med en nettavis/nettsted for kristendemokratiet. Er du med?

I min tid som KrFU'er har det vært en rekke forsøk på å lage kristendemokratiske publikasjoner, jeg husker ikke navnet på disse, men det har vært flere iherdige forsøk.

Jeg er av den oppfatning av at Norge trenger en nettavis/nettsted som baserer seg på en kristendemokratisk tenking. Et nettsted som tar de prinsipielle debattene. En uredd nettavis som samler og inspirerer kristendemokrater.

I KrFu er det mange ressurspersoner. Men i tillegg så har vi mange på vei fra KrFU til KrF. Ved å starte en nettavis med fri debatt, spennende artikler, gode prinsipielle diskusjoner så kunne partiet også nådd ut til de som nylig er gått ut av sine verv i KrFU. Nettavisen/nettstedet bør ikke være en partiavis, men så lenge vi ikke har flere kristendemokratiske partier i Norge så sier det seg selv at KrF/KrFU vil være tyngden i et slikt nettsted.

Med denne kommentaren ønsker jeg å undersøke om dere har samme oppfatning som meg og om dere er interessert i å diskutere hvordan dette kan gå til. "Ny Veg" og "Ide" er to helt andre ting, så dette må være noe som skiller seg kraftig ut fra det.

Kom svært gjerne med en respons på denne kommentaren. Jeg vet ikke hvem som bør starte dette, men jeg håper at dette kan være et første skritt.
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

Ingen kommentarer: