11. feb. 2007

Ukultur i Bergen Ap


Man skal være forsiktig med å kritisere andre partiers indre liv. Mange mener nok at man heller bør passe sine egne saker. Men nå er ikke jeg så rutinert. Jeg har ikke all den erfaring som forhindrer meg å skrive det jeg nå skal skrive.
I går meldte tidligere nestleder i Ap i Bergen, Merete Andreassen(bildet) seg ut av partiet. Slike utmeldelser har de fleste partier. Men dette er ikke den eneste. Litt tidligere samme denne uken meldte Salar Salih seg ut. I tillegg har vi sett at mange av de mest profilerte, Anne Gine Hestetun, Arne Jakobsen har sagt nei til gjenvalg på bystyrelisten.

Mange (særlig blant mine venner i H og Frp) vil nok være glade for at Ap nå ser ut til å råtne helt vekk. Men det er ikke en glede jeg deler. Det er synd for Bergen at man ikke har en sterk opposisjon på venstresiden. Det er synd at Ap ikke klarer å kvitte seg med personsfikseringen, maktarrogansen fra fagbevegelsen og de stadige kuppene fra ulike fraksjoner.

Folk må for all del unngå å stemme på partier med en slik ukultur Ap her har visst. Men det må også komme en endring. Vi trenger et fornyet Arbeiderparti som med dyktige politikere fronter et alternativ når H og Frp kjører et ensidig fokus på sine løsninger.

Jeg er veldig takknemlig for at jeg får være en del av KrF. Vi har helt klart forbedringspotensiale, vi som alle andre, men jeg opplever et samhold og en lagånd som går foran alle mulige konflikter. Jeg er stolt av å være KrF'er og jeg håper at medlemmene til Ap i Bergen også kan få kjenne på samme stolthet.
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

2 kommentarer:

Anonym sa...

eneste som nytter er å få vekk auf og fagbevegelsen, ellers tror jeg kanskje også at de to som står på topp på ap sin liste burde vært ute. Vil mye heller ha noen av de som har sagt nei til gjenvalg...

Anonym sa...

i dagens BT ser vi at tidl leder Jarl Høva også melder seg ut! Dette tar aldri slutt!