24. apr. 2007

Snart landsmøte


Førstkommende helg samles KrF til landsmøte i Molde. Nå har SV, SP, V og Ap hatt sine landsmøter. Sistnevnte hadde Annan som trekkplaster for media, må si jeg er spent på hva Høybråten har på lur... Kanskje Mandela kommer?

Det som har fått mest fokus i forbindelse med KrFs landsmøte er nestledervalget. Landsmøtet skal velge mellom Odd Anders With, Ellen Solheim og Inger Lise Hansen. Foreløpig er utfallet veldig usikkert. Jeg regner med at media vil fokusere en del på det valget.

Resolusjonene(politiske uttalelser) skaper alltid spennende debatter. Hordaland har fremmet en viktig resolusjon om samferdsel. Blant annet legger vi opp til at staten skal ta mer ansvar for skinnegående transport i de store byområdene. Det er en viktig sak for Bergen!

Det som kanskje er mest spennende er leders tale. Det er alltid inspirerende å høre hvilke visjoner vår partileder, Dagfinn Høybråten(bildet) har for det kommende valget og årene som ligger foran oss.

På lørdag har vi på lik linje med de andre partiene, den berømte landsmøtefesten. Du tenker kanskje at det høres utrolig ut at KrF kan feste, men jeg skal si det: av og til er KrF festene noe man virkelig ikke må gå glipp av. Om dette blir en slik fest, det er jeg usikker på, men følg med på bloggen, det kommer oppdateringer om akkuart det.

Det kommer mer om landsmøtet på denne bloggen de nærmeste dagene.

FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

3 kommentarer:

PilogBue sa...

Litt uheldig bilde av partilederen der, gitt.

"la de små barn komme til meg".

Utover det, en interessant blogg, Rygg.

Hilsen eksilbergenser på vei hjem

Anonym sa...

Det blir et spennende LM. Det er sikkert. Håper vi får snekret noe god politikk på klima! Du er vel med på det;)

Og at festene våre er rå, det er det ingen tvil om:P

FR sa...

pil&bue: hyggelig at du tok turen innom, jeg synes vel egentlig at bildet er fint. Barna er viktige for KrF!

peter: jeg er med på alt som kan bedre klimaet!