10. feb. 2010

Åndskamp i KrF?


I går ringte VG Helg.

Journalist: Hei! Det er fra VG Helg! Hvordan går det i livet ditt a?
Jeg: Jo, hehe, bare bra, du da? Har du en fin ettermiddag?
Journalist: Ja, vet du, nå har jeg det ganske fint. Må si det asså. Men du, hva skjer i KrF?
Jeg: Skjer det noe?
Journalist: Ja tenker på den debatten som har vært. Hva skjer nå?
Jeg: Jeg vet ikke.
Journalist: Jeg synes det har vært litt ensidig, litt mange fra den ene siden som har uttalt seg.
Jeg: Derfor ringer du meg?
Journalist: Ja, hva tenker du?
Jeg: At politikken står fast og at det ikke er noen grunn til å endre et så godt program. Og at det er fint at folk sier det de mener. Dessuten synes jeg at vi har en dyktig partileder.
Journalist: Men må ikke KrF fornye seg?
Jeg: Vi må absolutt diskutere kommunikasjonen, men vi kan ikke endre standpunkter av strategiske hensyn. Politikk og verdier er viktigere enn oppslutning. Det viktige er å sikre at vi er dagsaktuelle og relevante i 2010. Med nesten 40.000 medlemmer så er jeg sikker på at vi skal klare det.
Journalist: Men vil du si at det er en åndskamp i KrF?
Jeg: Åndskamp? Hva mener du med det?
Journalist: Jo, åndskamp. Det er jo flere som snakker om det.
Jeg: Det er en politisk debatt i KrF.

NB! Dette er noe unøyaktig og en god del av samtalen er ikke tatt med da det blir veldig langt.
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

8 kommentarer:

Knut Johannessen sa...

Du er sikker på at det ikke var Are Kalvø som VG-journalist?

Ingar sa...

Haha. Legendarisk. Den der hadde gamle hallo i uken kunne brukt direkte.

FR sa...

Kan jo aldri vite, men vi brukte lang tid på spørsmål Hallo i uken neppe ville brukt tid på.

Morsomt var det.

Kjell Ingolf sa...

Det viser bare hvor mye galskap de prøver å lage... Graver dypt for å lage fine overskrifter.

Unknown sa...

Husker fra tiden jeg hadde sommerjobb i Dagen (i 2001) Takk for at du driver åndskampen videre, sa leserne gjerne hvis de var fornøyd med artikkelen jeg hadde skrevet.
Jeg burde selvsagt sagt at jeg ikke driver med åndskamp, men med journalistikk. Som oftest nøyde jeg meg bare med å si: Takk, takk.

Lars B. Salvesen sa...

Er det mulig? Bra svart!

Sigrid sa...

Legen - wait for it - dary.

Det er så søtt når journalister bruker ord de ikke forstår.

Ella sa...

VG-helg altså. Jeg må si jeg er glad vi har satset på voksenopplæring i Østfold de siste årene, virker som flere burde gjøre det samme.
De ringte en KrFUer i forrige uke og spurte om å få treffe den gjengen som sto bak Inger Lise også "ja, for dere går vel i Grønland kirke alle sammen". Lurer på om de glemte å forklare på journalisthøyskolen at politikere ofte diskuterer politikk, og at man ofte kan ha endel av de samme meningene uten at man møtes hver uke i en kirke for å konspirere.