13. apr. 2010

Første dag på Løvebakken


Vår dyktige stortingsrepresentant Laila Dåvøy er på reise med stortingspresidenten. Det gjør at jeg nå har to spennende uker på tinget. Dvs tre dager x 2. Her skal både helsesakene til Laila følges opp og jeg vil prøve å ta kamper for Bergen og byrådet.

Egentlig er det ganske kaotisk. Jeg var bra begeistret når jeg endelig fant kontoret etter å ha havnet i vandrehallen, dessuten er jo alle møtene samtidig! Kan man ikke prøve å ta et møte om gangen?

Akkurat nå sitter jeg på kontoret til Laila, et ryddig og koselig kontor med flotte naboer. KrFs stortingsrepresentant fra Aust-Agder, Kjell Ingolf Ropstad, vår representant fra Sør-Trøndelag, Øyvind Håbrekke og vår nestleder og representant fra Vest-Agder, Dagrun Eriksen sitter på samme gang. Det er hyggelig og trygt. Hvordan i alle dager skulle jeg funnet veien til kaffemaskinen uten Kjell Ingolfs hjelp?

Det kommer svært få saker fra regjeirngen i disse dager, noe som betyr at mye av tiden går med til interpellasjonsdebatter(saker fra enkeltrepresentanter), spørretimen, representantforslag og eksterne møter. Til tross for få saker fra de rød-grønne så er kalenderen blitt ganske full. Torsdag får jeg min lille debut, da vi skal diskutere en interpellasjon om atomvåpen.

Har du tips til spørsmål jeg kan stille regjeringen så er jeg svært takknemlig for det. 
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

2 kommentarer:

Kristiane sa...

Jeg synes du burde spørre hvordan Jens Stoltenberg har tenkt å komme seg til neste klimatoppmøte i Mexico, og hvordan han kunne ta privatfly hele den lange veien til Køben.

FR sa...

gode spørsmål! Hva skal han egentlig svare på det.. :)