2. nov. 2010

Opdal, pelsdyrnæringen og KrF


Hva har disse tre til felles? Dårlige resultater og negativt omdømme? Antakelig er det den eneste fellesnevneren, i tillegg til at det stormer i disse dager. Når Brann-keeper Håkon Opdal blir klistret til Branns manglende resultater, er det selvsagt ikke helt fortjent. På samme måte, fikk Høybråten mye av skylden for at KrF ikke fikk gode resultater.

Jeg har blandede følelser når det gjelder pelsdyrnæringen. Min morfar drev nemlig med nettopp dette. Jeg vet at han la stolthet i arbeidet, de bilder vi har sett i media er grufulle og kan på ingen måte forsvares. Hadde min morfar sett dette, ville han vært rasende. Samtidig vet vi at undersøkelsene som gjøres avslører langt større utfordringer i andre næringer, enn i pelsdyrsnæringen.

På radioen igår ble det stilt spørsmål om man trenger pelsdyrsnæringen. Det er nok et spørsmål man kan stille til mange bedrifter og næringsgrener, men det blir skivebom. Spørsmålet vi må stilles oss er om det er god forvaltning. Selv heller jeg mot at man må revudere statsstøtten til pelsdyrsnæringen, i tillegg til å skjerpe kontrollene.

Men det var jo en avsporing. Tilbake til KrF! I likhet med Brann har KrF hatt langt bedre tabellplasseringer enn i 2010. Meningsmålingene er begredelige. Brann har fått ny trener, om noen måneder får KrF ny leder. Jeg tror på en ny vår. Både for Brann og for KrF. For partiets del har jeg aldri vært tryggere enn nå på at vi trenger KrF i norsk politikk. Det er så mange områder hvor de økonomiske teoriene på både sosialistisk og ikke sosialistisk side kommer til kort. Vi trenger et sterkt verdi-parti i Norge!

I disse dager sluttfører vi arbeidet med skolebruksplanen i Bergen. Der skal vi lande løsninger som bidrar til god samfunnsutvikling. Ikke alle vil være enig i endringene, men jeg håper og tror vi kan lande noe som gjør at Bergen blir en enda bedre by å bo i. Visjonen er å skape Norges beste by for barn og unge. Nærmere KrFs grunntanke kan du neppe komme.
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg håper Brann vinner serien, at KrF reiser seg og at pelsdyrsnæringen består. Det er min fellesnevner!

Anonym sa...

Hei Filip. Når kommer instillingen fra på skolebruksplanen fra byrådet. Når blir den offentliggjort og hvor.
Hilsne en Skoleengasjert