22. nov. 2010

Spørsmål til regjeringen?


Tirsdag til torsdag denne uken er KrFs stortingsrepresentant, Laila Dåvøy på reise og jeg må inn som vara. I ettermiddag tar jeg derfor med meg mini som får se bestemor og bestefar, mens jeg skal bruke dag og natt på viktige saker for Bergen og vestlandet. Kanskje du har et spørsmål jeg bør stille regjeringen? Tema kan være luftforurensing og tiltak, overføringer, behov for lovendringer og alt mulig annet som er viktig for oss.

Sist gang fikk jeg muligheten til å både ta opp avlønningen til lærere, tiltak for syklende og bruk av amalgam. Ganske variert, men dette var gode innspill som kom sist gang. Hva synes du vi bør spørre regjeringen om denne uken?
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

5 kommentarer:

Sten M. Berglund sa...

Jeg synes du bør spørre likestillingsministeren om hva han vil gjøre med diskriminering i utelivet, jfr Dagblad-sak i dag. Selv om et utested blir tatt for å diskriminere pga hudfarge, mister de ikke bevillingen før de har blitt tatt gjentatte ganger.

Men før du spør bør du spørre deg selv om du som medlem av et byråd har gjort din del av ansvaret for å forhindre slik diskriminering.

Anonym sa...

Jeg synes du skal spørre kunnskapsministeren om hennes mening til at skolebyråden i Bergen ønsker å legge ned en velfungerende nylig oppgradert skole med gode elevtall for å få solgt en verdifull tomt, og hvor det argumenteres med at elever flest vil få en kortere og sikrere skolevei når fakta viser det motsatte.

Spør henne om det, du.

Lykke til!

FR sa...

Sten: Har ikke fått sett saken i Dagbladet, men det skal jeg undersøke. Vet at vi har hatt dette oppe som tema i byrådet.

Anonym: Det er nok bystyret som må ta den debatten.

Anonym sa...

Hei
Du er nok kjent med at det vil bli en stor demonstrasjon og fakkel-markering mot nedlegging av Kyrkjekrinsen skole tors 25.11 kl 1800. Da er det viktig at dere som tar til orde for å legge ned den største og beste skolen i Åsane, stiller på denne demonstrasjonen. Til nå er det ikke kommet fram et eneste fornuftig argument for skolenedleggelse. Den eneste forklaringer er at dere ønsker å tjene penger på tomten. Dette rimer overhode ikke med den skole og nærmiljø-politikk dere hevder å ha, og hele Åsane nord ønsker nå å få svar fra dere. Dersom du er i Oslo og ikke kan komme, bør du gjerne tenke ut hvem andre kan komme og svare på spørsmålene våre?

FR sa...

Det er riktig at jeg ikke kan delta på torsdag. Nå er dette en sak byrådet har ferdigbehandlet, det er nå opp til komitee og bystyre å behandle saken videre. Vil således anbefale at man tar kontakt med de som nå behandler saken.

Byrådets argumenter for endringene finner man både i saken og i mange innlegg på denne bloggen. At man ikke mener argumentene er gode nok er helt ok, men det handler nok først og fremst om at man er uenig om konklusjon. Jeg opplever at de fleste er enige i at man må gjøre tiltak, men ikke i hvilke tiltak. Den debatten er viktig og nå skal bystyret ta den.