31. aug. 2009

Du er nærmere KrF enn du tror! :)


I kveld har vår dyktige og brennende engasjerte partileder, Dagfinn Høybråten vært i ilden hos Pål T. Jørgensen. TV2 prøvde seg med gamle saker, og på de to temaene Israel og ekteskapsloven brukte TV2 over halve sendetiden. Ganske utrolig. KrFs program er langt mer mangfoldig. Og min påstand er at du er nærmere KrF enn du selv tror!
.
Kanskje synes du jeg er litt frekk nå. Jeg kjenner jo ikke deg. Nei, det kan være at det stemmer. Men etter å ha brukt noen måneder på valgkamp i hele Hordaland er mitt inntrykk følgende:

- mange savner mer tid med familien
- det er et stort ønske om å selv få velge hvordan man organisere sin hverdag(kontantstøtte, barnehage, sfo)
- et stort flertall vil gi de eldre en skikkelig verdighetsgaranti (se http://www.verdighetsgaranti.no/)
- svært få vil ha flere timer i skolen, man vil heller ha flere lærere (se http://www.heldagsskolen.no/)
- folk flest vil øke bistanden til de fattigste i verden
- mange etterspør verdier i politikken, det som ikke kan telles i kroner og øre, det teller aller mest

Stemmer dette med deg? KrF er et bredt, raust og tydelig verdiparti. Norge trenger en ny kurs og en ny regjering. En stemme til KrF gir oss nettopp det. Håper du allerede denne uken går og stemmer. Godt valg!
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

8 kommentarer:

Karina sa...

Kommer alltid til å stemme Krf...! Jeg er førstegangsvelger, og husker at jeg fikk hilse på Kjell Magne Bondevik mens han var statsminister - og de verdiene som ble satt mens han var statsminister skulle jeg ønske vi fikk innført i en regjering igjen.

Anonym sa...

en mann som faktisk _kritiserer_ sittende regjering for å ha fjernet obligatorisk kristendomsindoktrinering i grunnskolen i 2009 med et mindre ensrettet etisk fag, har ingen verdens ting å gjøre på tinget. dette er et arrogant gufs fra en altfor nylig fortid.

FR sa...

Karina: Godt å høre!

Anonym: er det et gufs å beholde en verdiforankring i skolen?

Anonym sa...

Tja.
Jeg har egentlig ganske lite felles interesser med KrF.

For det første, så synes jeg religion, politikk og utdanning ikke har noe til felles.

For det andre er jeg et frihetsmenneske som ønsker å ha lite med staten å gjøre.

Egentlig, har jeg ikke noe felles med noen av partiene på Stortinget, men jeg håper å få muligheten til å leve i min naturtilstand en gang.

FR sa...

Kristendommen har utvilsomt preget Norge som land, i lovverk, velferdsstruktur og kultur. Blir det ikke ganske historieløst og arrogant overfor historien hvis vi kutter alle bånd? Og bør ikke barn kjenne sin egen identitet for å være trygg i møtet med det som er nytt?

Anonym sa...

Kommer aldrig til å stemme Krf, makan til selvgode typer må du lete lenger etter. ER selv veldig glad i kirken og alt den står for, men å kalle seg kristelig folkeparti og tro at alle skal falle for det er like dumt som å tro at arbeiderpartiet er for arbeidere

FR sa...

Hadde vært kjekt hvis du utdypet dette anonym. Hva mener du med at KrF er selvgode?

Anonym sa...

Anonym: er det et gufs å beholde en verdiforankring i skolen?
--------------------
Nei, det har vi jo fortsatt i det nye etikkfaget. Det som er forskjellen er jo at man nå bruker mer tid på faktisk matnyttig lærdom istedet for å snikindoktrinere uskyldige barn med skumle eventyrtekster fra noen ignorante arabere i ørkenen for over 2000 år siden.


Kristendommen har utvilsomt preget Norge som land, i lovverk, velferdsstruktur og kultur. Blir det ikke ganske historieløst og arrogant overfor historien hvis vi kutter alle bånd? Og bør ikke barn kjenne sin egen identitet for å være trygg i møtet med det som er nytt?
----------------------
De får mer enn nok opplæring i kristendommen fra et tredjepersonsperspektiv gjennom det nye faget, samtidig som de også lærer om andre religioner. Det som er tatt bort er den statlige INDOKTRINERINGEN til en religion, noe som ikke har noe i en skole betalt av skattebetalere å gjøre. Eller noe i politikken i det hele tatt for den del.