2. mai 2011

Sitater fra landsmøtet 2011


"Det var ikke meningen å ta glansen fra det kongelige bryllupet"
- i sin siste tale som partileder måtte Dagfinn Høybråten konkurrere om oppmerksomheten

"Har du nettopp blåst inn en heliumsballong?"
- barn på torget til KrFs nye partileder, Knut Arild Hareide

"Vi så at du kom rett fra sengen i det du entret talerstolen"
- kommentar fra en i Hordalandsdelegasjonen etter at jeg holdt innlegg om bybane

"Det bør ikke være slik at kun de som tjener over en million i året skal ha råd til å kjøpe seg hjelp i hjemmet"
- resolusjon som ble vedtatt etter forslag fra KrFs kvinnenettverk

"Jobben har ikke vært enkel, men den har gitt en dyp mening. Derfor takker jeg med sangeren både for «rosene på veien» og «tornene blant dem»."
- Dagfinn Høybråten i sin siste tale som KrF leder

"Jeg tror dere har gjort et knakende bra valg."
- Knut Arild Hareide startet ubeskjedent og humoristisk i sin første tale som KrF leder

"Jeg har fått et råd, og det er å legge ned den litt lyse stemmen min. For å si det sånn, det Siv Jensen har fått til over flere år, har jeg fått til i løpet av en uke."
- en noe forkjølet Hareide med selvironi

"Staten eig ikkje familien, familien eig staten!"
- fylkesordfører Torill Selsvold Nyborg i debatt om kontantstøtte

"Kandidatene blir bare bedre og bedre"
- de tre siste som holdt valginnlegg i forbindelse med sentralstyrevalget

"Look to Bømlo"
- en viss partileder

"Jeg visste ikke at kona kunne følge med på web-tv, det får visse konsekvenser"
- ordfører i Rogaland

"Det er en skam at kraftselskapene tjener rått mens minste-pensjonister sliter med å betale"
- Kristian Helland fremmet kraftresolusjon som ble vedtatt oversendt til sentralstyret

"Disse er skikkelig dårlig"
- lydmannen til oss på bordet bakerst, om et kulturelt innslag vi snart skulle få oppleve
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

2 kommentarer:

Kjell Ingolf sa...

Lydmannens kommentar var best! ;) hehe!

FR sa...

hehe, men ingen vet jo når det innslaget var og ei heller hvilket. Må skjerme dem :)