20. feb. 2007

"Rygger på skjenkeforslag"


Jeg ble vekket usedvandlig tidlig i dag, logget meg inn på pc'en og deretter inn på bt.no, til min overraskelse kunne jeg lese "Rygger på sjenkeforslag". Det var bilde av meg og da en oppfølger av de siste dagers fokus på KrFs forskag om å la tenåringer være med og avsløre utesteder og utsalgssteder som bryter aldersgrensene.

For deg som er enda litt mer forvirret enn meg: KrF har ikke dropppet forslaget, vi har ikke gitt oss fordi noen andre kommer med kritikk. Til BT har vi sagt at vi skal være de første til å droppe det, DERSOM vi har bedre alternativer. Til nå er det ingen som kommer med andre forslag. Alle partier innrømmer at vi har store utfordringer knyttet til trygghet i Bergen sentrum. MEN: Ingen kommer med forslag til hvordan vi kan håndtere de utfordringene. Jeg er innmari lei av strutsepolitikken som foregår i Bergen og en rekke andre steder. Nå er det på tide at vi står opp for ungene våre, at vi sier at nok er nok og at vi tør å være litt upopulære!

Trygghet handler om livskvalitet. 1 av 3 er utrygge i byene!! KrF vil ha handling. Vi kommer med konkrete forslag. Hva gjør de andre? Jo de kommer med massiv kritikk, uten et eneste forslag som sier noe om hvordan de vil løse utfordringene.

Ellers god morgen til alle sammen, må si jeg ble engasjert nå!! :)
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

1 kommentar:

Sturla sa...

Lenge siden sist jeg sa noe slikt som dette offentlig, men: Dette er et meget godt Krf-forslag!