22. jun. 2007

Klimatull fra Ap


Mens jeg har tilbrakt tiden i sykesengen har Aps byrådsleder kandidat i Bergen, Terje Ohnstad kommet med mye klimatull. I en årrekke har han og resten av Aps bystyregruppe stemt imot de tiltak som har vært fremmet for å oppnå positive miljø- og klimaeffekter.


Senest i dag ble han og jeg intervjuet av BTV vedr veiprising. Og hva svarte Aps byrådsleder kandidat? Jo at det tidligst kunne komme i 2011! Skal vi klare å løse klimautfordringene så må vi gjøre noe i dag, ikke imorgen.

Den største miljøtrusselen i Bergen er alliansen mellom Frp og Ap(delvis også H og Sp). For de av oss som er opptatt av miljø- og klimasaker må bare krysse fingrene for at KrF som vippeparti blir størst mulig. For vi kommer til å være knallharde. Bergen skal ikke utvikles uten et helhetlig bybanenett. Det skal ikke bygges nye boliger som ikke er bygget på en miljø- og energivennlig måte. Og den forurensende biltrafikken skal reduseres.
Filip Rygg Kommunikasjonssjef Skaperkraft

3 kommentarer:

Øyvind Bye sa...

stå på Filip! Vi har hørt nok ord, nå er det handling som teller!!

Joar sa...

Hei,
Jeg mener KrF bør trekke seg fra denne miljøpopulismen som er så populær for tiden og har fått økt mediaoppmerksomhet. Vi må slutte å komme med forslag som er helt umulig å innfri som f.eks 50 % reduksjon innen 2020, er det bare FrP som har skjønt det?
Vi bør komme med konkrete og seriøse mål, men å forby oljefyr, bensinbiler, begrense flytrafikk og eget forbruk har jeg svært liten tro på. Miljøkampen bør skje med frivillighet og ikke tvang, og jeg håper denne overdrivingen av miljødebatten snart blir lagt i skuffen, for det er veldig fælt å se denne hakkingen på hverandre om hvem som er mest troverdig, for å være ærlig så er det ingen som bør ta kreditt for å være god fordi denne regjeringen har gjort mer enn den forrige for å være ærlig selv om jeg er borgerlig selv. Takk

Mathias sa...

Jeg er for bybane, men jeg mener bybane er altfor lite spenstig. Hadde det ikke vært bedre med METRO, og lagt helle sullamitten i tunnel. Fordelen er at det er mindre hindringer under bakken enn over bakken. Og Metro går fortere. Tenk på det Filip?