8. jan. 2008

LO uten toleranse


Overfor avisen BLIKK bekrefter LO nå at de vil gjøre alt de kan for å få fjernet trossamfunnenes unntak fra antidiskrimineringsreglene i likestillingsloven og i arbeidsmiljøloven. De vil til og med gå videre til ESA hvis ikke regjeringen lystrer. Jeg er sjokkert!

Jeg støtter fullt ut de som vi hindre diskriminering på grunn av kjønn, legning, rase eller alder, men å tvinge trossamfunn til å ansette mennesker som har et helt annet syn enn det de arbeider for, blir for meg helt absurd.

Som politiker ønsker jeg ikke å mene noe om hva som er riktig bibelsk tolkning eller hva som er riktig tolkning av Koranen, men jeg vil alltid arbeide for at de som har meninger om det, får lov til å ha dem. På lik linje med KrF som ikke ville ansatt en med klare AP sympatisører, kan heller ikke en menighet tvinges til å ansette en som har meninger på tvers med det organisasjonen selv tror på.

LO viser i denne saken at de har null toleranse for dem som mener noe annet enn styret i LO. Jakten på de som ikke er politisk korrekte blir mer og mer brutal. Frankrikes statsminister Sarkozy kaller dette den sekulære fundamentalismen. Jeg er enig med ham. Det finnes nå langt flere fundamentalister i LO og på venstresiden i norsk politikk enn det finnes i religiøse miljøer i Norge.
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

3 kommentarer:

Erlend K sa...

Ja, det er jammen helt utrolig hva venstresiden kan få seg til å uttale..

Tror jeg skal søke jobb på hovedkontoret til SV og så saksøke dem fordi de ikke vil ansette meg, bare fordi at jeg ikke vil at staten skal ta seg av absolutt alt, og at jeg ikke synes det er noe problem at noen her i landet tjener fire millioner kroner i året...

Erlend K sa...

Nå var det visst LO som hadde uttalt seg i innlegget ditt, Filip, men prinsippet blir jo det samme...

Anonym sa...

Dette visste jeg ikke - sjokkerende. LO burde ta seg en bolle i dette tilfellet, tror jeg.