7. juli 2006

Om meg


Velkommen til filiprygg.no! Her skriver jeg om alt som har et snev av politikk over seg, og det er for så vidt alt!

Jeg er veldig glad for kommentarer og spørsmål fra deg som leser bloggen. Men poster noen rasistisk eller annet støtende innhold vil dette selvfølgelig bli slettet, og i grove tilfeller politianmeldt.

Når det gjelder bildebruk så må du svært gjerne kontakte meg hvis noe virker uavklart i forhold til rettighetene. Stort sett brukes bilder fra http://www.sxc.hu/, såkalte partifoto og egne fotoer.

Litt om meg
Jeg er 31 år, gift med ei vakker sørlending og vi har tre barn. Vi bor i Sørum etter mange år i Bergen. Etter ti år i bypolitikken, var det tid for å gjøre noe annet. Nå finner du meg i tankesmien Skaperkraft og som konsulent innen eiendom.

Vanskelig å videre vite hva som bør sies, men kan nevne at jeg er født i Danmark, har bodd 8 år i Sverige og en mindre periode i Sveits og i Nederland. Snakker "dessverre" :) østlandsk som en direkte følge av at familien bodde i utlandet store deler av oppveksten. Har bodd 1 år i Oslo, og kom til Bergen i 1995.

Høsten 2007 ble jeg valgt inn i bystyret for KrF i Bergen, inntill okt 09 var jeg gruppeleder for KrF. 1. oktober 09 ble jeg byråd for skole og barnehage i Bergen, mens jeg fra 1. november 2011 ble byråd for byutvikling, klima og miljø. I mai 2014 valgte jeg å trekke meg pga bybanesaken.

Kontakt meg gjerne!
Vil du ta kontakt kan du sende en epost til filip.rygg(a)gmail.com eller ringe meg på +47 918 49 610.

De som vil ha bloggen på rss kan høyreklikke på denne teksten og lime linken inn i sitt rss program.
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft