6. sep. 2013

Du må ikke forandre verden


....men du kan! Sitatet er hentet fra en av mine helter, Anne Louise Hübert. En ung medisinstudent som etter en tur i Kenya har startet organisasjonen Aid in Action hvor hun har forandret manges liv med hjelp av gode venner i Norge. Hennes sitat oppsummerer mitt politiske engasjement. Vi har det ekstremt godt, og vi må ikke dele eller forandre, men vi kan. Vi har muligheten til å skape forandring. Derfor er jeg en av de som stemmer KrF.

I dag er siste mulighet for forhåndsstemmegivning. Jeg tok turen til IKEA i går for å stemme på partiet jeg mener har det største engasjementet for å forandre livet til de fattigste, de mest utsatte og samtidig skape grunnlag for det gode liv i Norge. Det handler om en god familiepolitikk, om å la hensynet til miljøet styre politiske beslutninger og om å prioritere de yngste og de eldste. 

Jeg håper vi er mange som i år stemmer på Knut Arild Hareide. Bor du i Hordaland kan du også være med på å stemme inn Astrid Aarhus Byrknes. Superordføreren fra Lindås som med noen få hundre stemmer kan få utjevningsmandatet. I hvert fall i følge de gode målingene vi blant annet har hatt på VG og TV2 den siste uken. Det har vært en fantastisk innspurt og nå skal vi bruke de siste timene på å samle nok stemmer slik at de siste innvalgte mandatene er fra KrF.

Jeg håper vi får en bred mobilisering i år, at det ikke blir mange proteststemmer, men at vi kan få mange som gjør det nye flertallet varmere og enda mer engasjert i de viktigste sakene. Det blir blått, men uten en varm gul sol, blir den nye regjeringen mørkeblå.

Husk at hver stemme teller. Det kan høres ut som en klisje, men i år er det virkelig slik. Med noen hundre stemmer til har vi Astrid på tinget. Ikke bli hjemme i år, bruk for all del fem minutt i et valglokale! Godt valg!


FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

Ingen kommentarer: