18. feb. 2009

Desperat lekkasje fra Knut Storberget


Jeg har lenge hatt sans for vår justisminister. Han har fått til en del, som mange andre aldri klarte. Blant annet økningen til landets fengsler. Men jeg er samtidig sjokkert over hans bruk av lekkasjer for å redde ansikt. Det skjedde da han fikk pes på den nye loven som skal hindre angrep på ulike religioner og det skjer nå når han vil komme seg unna hijab saken. Det er rett og slett frekt!

I VG kan vi idag lese: Ifølge NRK ble notatet lagt ut på departementets hjemmesider uten at justisminister Knut Storberget (Ap) var informert. Beslutningen ble fattet etter Politidirektoratets positive innstilling til hijab, og skal ifølge NRK ha vært drevet igjennom av statssekretær Astri Aas-Hansen og politisk rådgiver Hadia Tajik.

Hallo! Hvis en statssekretær har vært med på avgjørelsen, så har også statsråden vært med på den. Hvem i alle dager er det Storberget vil lure? Og hva er det man prøver å få frem når det står at politisk rådgiver Hadia Tajik har vært en av de som drev dette igjennom?

Det er også svært illojalt overfor sine samarbeidspartnere å lekke slik informasjon. Nå har det skjedd to ganger på svært kort tid. Kun for å redde seg unna. Det er feigt.

Kanskje noen reagerer på at jeg er så skråsikker på dette, mitt svar er da: Hvis det ikke er Knut Storberget som kommer med lekkasjene, burde han fortest mulig ha gått ut og tatt ansvar. Ikke latt to medarbeidere ta "skylden". Når han nå lar disse lekkasjene rulle og gå så trenger man ikke å være synsk for å forstå hvor lekkasjene kommer fra. Dessverre.

Share/Save/Bookmark



.
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

13 kommentarer:

Anonym sa...

ja dette er veldig spesielt! Men jeg tipper han er første man ut nå.

Sondre Olsen sa...

vil tippe du har rett. han angrer nok veldig på forslagene. regner med at det er mye bråk i ap nå. Tajik står på stortingslisten, og vil nok gjerne slippe å ha en slik merkelapp på seg i valgkampen...

Anonym sa...

Jeg kom nettopp tilbake fra utvekslingsåret mitt i England og jeg finner politikerene våre radbrekt på Televisjonen hver dag!

-Tilegg i rasisme loven som er en åpenbar trussel mot ytringsfriheten.

-Hijab I politistyrken: lurer på hvordan signaler et plag som er til for å undertrykke/kue kvinners sexualitet/frihet i kombinasjon med en autoritær politiuniform sender ut?
Folkene som trenger oppmerksomhet av politiet i negativ forstand trenger ofte litt mer enn en høflig anmodning.

Beklager om min dårlig formulerte frustrasjon er feilplassert men jeg lurer bare på om vi ikke har noen nye politikere i anmarsj snart?
Savner noen som ikke skader oss mer enn hjelper oss.

M.v.h En som trenger en norsk politiker å være stolt av.

(informasjon og begrunnelser motas med stor takk)

Anonym sa...

Hvorfor ble det ikke ryddet opp fra dag 1 dersom at det var begått en GROV tjenestefeil ?
-Fordi en muslimsk kvinne kan kobles opp mot feilen?

Kan Storberget ha fått (frivillig)munnkurv?

Er det bra for regjeringen med enda en slik sak?

Tenk om bare Doffen hadde daua isteden for å la dette bare skure å gå ?
Saken ville vært blåst over til ingenting.

Respekten for 'folket' må være 0 fra denne regjeringen(i denne saken, GARANTERT).
Nok om det, jeg har nå latt meg skremme og vet hva jeg ikke stemmer ved valget.

Tror forøvrig at Storberget er litt vel lojal. Selvsagt er alt bare spekulasjoner, men kjernen i saken trenger ikke spekulasjoner...

Mvh,
'Mulig værste sort'

Anonym sa...

Da føler jeg at vi egentlig har eksperimentert nok for 100 år fremover hva utlendinger i statsapparatet angår.

Manuela Løgner Osmundsen

Saera Spåkone Kahn

Nå frøken islamist som presser inn hijab ved første anledning.

Herved er det multikulturelle eksperiementet avblåst, vil takke de feilkulturelle for besøket og ønske god tur hjem.

FR sa...

anonym 1: er nok en fare for det ja, neste dårlige sak er fort hans siste

sondre: ja det med Tajik er interessant. Kanskje det er motsatt? Kanskje hun trenger støtte i de muslimske miljøene?

anonym 2: i Storbritania er dette med hijab lov, virker som om det fungere greit?

anonym 3: interessante spekulasjoner, selv om jeg tror nok at Storberget er mer ovenpå enn det du antyder.

Til slutt må jeg jo også si at jeg beundrer Knut Storberget for veldig mye av det han har fått til. Nye fengselsplasser, nye politistillinger, spennende lovarbeid og en viktig bok som nylig ble lansert er noe av det Storberget har levert.

FR sa...

siste anonym: jeg er overhodet ikke enig. Saera Kahn saken er råtten av mange grunner, lurer på hvem som kom med de lekkasjene like før nominasjonen i Oslo Ap skulle gå. Kahn ryddet også greit opp etter seg, egentlig helt unødvendig å trekke seg.

Ramin Osmundsen burde selvsagt håndtert barneombud saken annerledes.

Tajik har ikke gjort noe galt, men hun blir nå brukt i et spill for å få vasket hendene til sjefen hennes.

Anonym sa...

Filip Rygg, anonym 3 her.

Er det ikke sansynlig at Jens har vært informert om denne saken(formelt eller uformelt) i det minste i ettertid etter at bomben smalt i (riks)media?

Noe annet må i bestefall sies å være 'uheldig' av både Jens og Storberget(ansikted utad og rutiner innad).

Jens hadde aldri latt Storberget vaske sine hender på bekostning av regjeringen og AP...og ALDRI under slike omstendigheter(uansett hvor 'korrupt' de måtte være). Denne løsningen ville da ikke være i nærheten av en smart/intelligent/smertefri løsning.... 'Skaden' blir faktisk værre med en slik utgang i mine øyner, ettersom de ikke tok tak i det hele fra starten av.

Riksrett neste på begge to med din tro? ;)

Men vi må huske at dette ikke er kommentert av noen av sidene enda, hmmm(trenger de tid?) ....så spekulasjoner er det HELE veien....

Anonym sa...

"Anonym2"

Først vil jeg bare Beklage at jeg misbruker dette forumet igjen:

Jo det er lov å bruke det og det prinsippet er vel muligens harmløst i og for seg.
Poenget er at jeg frykter at dette egentlig er en regel som skal værne eller være behjelpelig i politiyrket. Jeg bodde I London i to år som sagt å klarte aldri å bevisst observere noen med Hijab og politiuniform og tenker at dette er en grei form for selvpreservering i et ellers tungt yrke. men som sagt, jeg har minimal innsikt i dette.

det jeg lurer enda mer på er om dere kunne matchet meg opp med en antitheistisk politiker som liker planøkonomi og vet å ta vare på grunnpilarene i samfunnet (mener hovedsaklig lærere, politi, helsepersonell og folk som styrer i primærnæringen eller har kunnskap om hvordan supplere Norges befolkning med mat).
Ingen som mener at stalinisme er veien å gå takk. Trenger en inne i Landet som dekker noe av disse behovene.

Igjen beklager misbruk av forum.

Anonym sa...

Vi trenger rett og slett en ny styringsform, et politisk system som samler Norge til ETT rike og ikke i en blå eller rød side, hvor den ene handa aldri vet hva den andre gjør. Et samlet storting med et permanent styre, og hvor politikerne kan velges inn fra folket når det trengs utskiftinger og endringer. Partigrensene gjør at politikerne ikke kan sammarbeide og de bør bort. Vi bør heller forholde oss til enkeltpersonene og med et fullt ansvar for sitt syn og gjerning. Det er med dagens teknologi lett å måle folkets vilje, og det er de folkevalgte sin plikt å utføre denne. Norge AS bør ledes slik et firma drives, og ikke med denne tautrekkingen fra høyre til venstre, og hvor løgn og bedrag er virkemidlene for å komme i, eller for å beholde sin posisjon

Den rødgrønne regjering har vist gang på gang at lover og regler ikke gjelder for dem, og kameraderi og løgn er bevist gang på gang.

Dessverre frykter jeg mer en blå regjering med Høyre og FRP hvor privatisering og ytterligere makt til de multinasjonale selskap som eier over 50% av verdens ressurser, og har mer makt enn nasjonene. Det er foreksempel en grunn til at EU vedtar lover som er udemokratiske og godkjenner produkter som beviselig er helseskadelig. Det er mektige krefter i kulissene som ser ut til å overstyre all sunn fornuft, også i lille Norge. Et sterkt FRP i regjeringsposisjon er farlig. Det har de bevisst med sin populistiske værhanepolitikk, og hvor de lyver folket opp i ansiktet gang på gang når de endrer standpunkt alt ettersom hvor folket står. Jeg finner det også underlig at KRF er et borgerlig parti, og derfor støtter den blå linje med privatisering og EU medlemskap. Er det meningen ad Norge skal tappes for kraft og selvråderett slik at vi blir en viljeløs geleklump som kjemper for å tilpasse oss et ufattelig større byråkrati i EU, og hvor vi vil få nok med å kjempe for våre rettigheter?

Den blå siden er med andre ord ikke bedre enn denne regjering når det gjelder troverdighet og lojalitet, heller verre. Jeg kunne gitt mange eksempler på det. I påvente av et samlet Norge velger jeg det beste av to onder. Den tilsynelatende stabilitet de rødgrønne gir. Jeg skulle forresten ønske at KRF byttet plass med SV, og at AP ikke hadde ti av statsrådsplassene mot SV og SP sine ni. Det betyr at vi har en ren AP regjering med SP og SV som støttehjul. AP vinner jo alle avstemninger i overtall.

Det er også viktig at vi får byttet ut en del av denne politikeradelen hvor det ser ut til at plassene går i arv. Vi trenger vanlige folk med arbeidserfaring i politikken. Folk som vet hvor skoen trykker. Fiskere, industriarbeidere, handel og kontor, etc

Det er forøvrig mange flotte politikere, men de er offer for et ulogisk system.

Roy Robin sa...

Kom over en artig tekst i en debatt. Her er den:

Nur og jeg vi vokste opp i samme blokk. Tiden gikk, en vakker dag fikk jeg et sjokk. Jeg trodde først at jeg så feil, men fant fort ut. Det var noe under burkaen til lille Nur.

Hva har du under burkaen Nur. Skal ikke vi to ta en tur. Hva prøver du å skjule Nur. Hva har du under burkaen Nur.

Mån'ter ble til år og jeg ble tjuetre. Burkaenes hemmeligheter fikk jeg aldri se. Nur og jeg vi giftet oss en dag i april. På bryllupsnatten spurte jeg en gang til...

Hva har du under burkaen Nur. Ikke vær å være sur. Hva prøver du å skjule Nur. Hva har du under burkaen Nur.

Så fikk jeg endelig se hva burkaen hadde gjemt. Da skal jeg si at barndomstiden fort ble glemt. Jeg kaller henne aldri mer for "lille Nur". Når hun tok av seg burkaen, da spratt de ut.

De må du aldri gjemme Nur. Her føler de seg hjemme Nur. De ser da ikke slemme ut. Nå kan jeg aldri glemme Nur.

Bjørn-Endre Andersen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Bjørn-Endre Andersen sa...

Mye interessante tanker her Filip, spesielt dette med at Hadia Tajik og Aas er lagt på offerbenken her av Storberget. Det er lett å la seg villede av Vgs "journalistikk" rundt dette, det man ofte ikke tenker på at det er lett å VG og saueflokken som følger dem , om man vet hvordan man skal gå fram.