26. mars 2007

Skuffende av Ap og Høyre


I dagens bystyremøte overrasket bystyregruppene til Ap og Høyre oss ganske kraftig. I sak om å kjøpe aksjene i Klostergarasjen AS vedtok plutselig Ap og Høyre å åpne det tredje dekket i år. Uten at man følger bystyrevedtaket som sier at det skal gjennomføres en gateopprustning først.

Problemet er ikke at vi nå får flere parkeringsplasser. Problemet er at vi ikke får gjort noe med dagens kaotiske trafikksituasjon og at vi ikke får sagt noe om hva slags type parkeringsplasser dette skal være. I tillegg er det svært kritikkverdig at nærmiljøet på denne måten blir lurt av Bergen bystyre. Bystyret har vedtat en rekkefølgebestemmelse, men den ble altså glatt oversett idag.

Jeg blir kanskje for ofte sint. Men jeg liker ikke når man hopper bukk over vedtatte og viktige krav som stilles for å gjøre byen best mulig. Det er ikke rettferdig overfor naboene i strøket og det er et feil signal å sende i forhold til fremtidige prosesser.
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm. Du er ofte skuffet over Ap og Høyre, eller kaller SV respektløse og elendige.

Men hva med dit eget parti? Alt fryd og gammen?

FR sa...

Hei t!g

Må først si at det gleder meg at du er en så trofast leser at du har sett jeg har hamret på en rekke partier... Er nok litt enig i poenget ditt, alt er selvsagt ikke bare fryd og gammen i KrF heller. Jeg er sikker på at de fleste har noe som irriterer dem grådig med krf og helt sikkert også noe med meg..

bloggen brukes nok av og til for å få ut litt frustrasjoner, men jeg skal fra nå av prøve å ha litt mer ny og positiv politikk, og litt mindre klaging! :)

Anonym sa...

For all del, klag så mye du vil.

Bare bemerket hvor rart det er at du tydligvis aldri er frustrert over eget parti.

For det kunne evt. løftet bloggen din.