30. juli 2007

Medlemmer i Ap, H og Frp har lenge skrevet falske innlegg


Sorry, men jeg må nesten avsløre noe. I BT og TV2 har det kommet frem at noen har skrvet falske leserinnlegg i Bergens Tidende med ganske harde angrep på Høyre. Det er nærliggende å tro at angrepene kommer fra noen med tilknytting til Bergen Arbeiderparti. Jeg skjønner ikke hvorfor de gidder nekte. Alle vet at dette har skjedd en rekke ganger de siste årene.

Ta bare summetonene. Halvparten av innleggene med politisk innlegg kan spores til rådhuset. Jeg er glad for at Høyre tar et oppgjør med dette, men ingen skal si at ikke dette har skjedd i deres eget parti. Jeg for min del kan ikke utelukke at personer med tilknytting til KrF har gjort dette, men jeg håper for all del at det ikke har skjedd.

Falske leserinnlegg er en feig måte å hevde seg på. Det er selvsagt ikke partitopper som står bak dette, men andre tillitsvalgte som ønsker å hjelpe sitt parti i kampen om stemmene.

Alle de store partiene har denne type "lik" i sine skap. Det er bra at dette kom frem, men vær snill og sørg for at ikke vi får flere slike historier.
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

1 kommentar:

Dan Femoen sa...

Hei Filip!
Det er vesensforskjell på skrive i den uformelle "Summetonen" og under seriøse debattsider. I Summetonen oppforderer man nærmest til å skrive anonymt. På debattsidene kreves det fullt navn, adresse og telefonnummer. Derfor blir det langt alvorligere når sentrale tillitsvalgte i Ap bruker falske identiteter for å få innpass på de mer seriøse debattforaene. Men jeg er helt enig med deg i at det er en uting at politikere produserer falske innlegg også i "Summetonen". Her bør alle partier gå i seg selv.