6. juni 2008

"Forbaska kristendemokrater"


Det er fryktelig irriterende. Tenk at noen kan få seg til å si at det å være hjemme meg egne barn er bra. Tenk at noen i 2008 ikke vil akseptere at individet er til for staten. Hva med skatteinntektene? Hva med mangelen på arbeidskraft? Hva med 1 og 2 åringenes enorme behov for barnehagepedagogikk?

Det er finnes ikke grenser for hva vi har møtt den siste uken etter at en arbeidsgruppe i Bergen KrF foreslo kommunal kontantstøtte. BA skrev i går at vi var noen idioter. Jeg synes det er deilig at BA så lett avslørte seg, det er nemlig vanskelig å finne gode argumenter mot valgfrihet. Bygdanytt skrev på lederplass at kommunal kontantstøtte kunne føre til økt forbruk. KrF er ikke redd for hva foreldrene bruker pengene til. BT hevdet forslaget var et kinderegg med mye søl. Ja dette er nok søl i en sosialistisk verden der alt skal være A4.

Både Bygdanytt og Bergens Avisen mener at vi heller bør bruke pengene på andre ting, feks eldreomsorg. Det er en ganske meningsløs påstand da det ikke vil være mulig å sette dette opp mot hverandre. KrF kjemper hardt for at vi skal kunne bruke mer penger på eldreomsorgen. Men: Ved å innføre en kommunal kontantstøtte vil man pga de høye utgiftene til barnehager, utrolig nok, spare penger! Altså mer penger kan da brukes på nettopp eldreomsorg. Bygdanytt og BA bør således applaudere forslaget om kommunal kontantstøtte. Vi både gir foreldre mer valgfrihet, og vi sparer penger.

Jeg synes det er helt greit å være en torn i øyet til Bergens Avisen. Jeg kan gjerne irritere sosialistene i Bergen. Jeg kan gjerne også være en pest og en plage for de som mener at skatteinntekter er viktigere enn foreldrenes valgfrihet. KrF mener ikke at individet er til for staten, hos oss er det motsatt. Vi mener heller ikke at det ene valget er bedre enn det andre, foreldrene vet best.

Debatten om valgfrihet for foreldrene i Bergen bør ikke avsluttes med det første. Vi har mye å gjøre på denne fronten, og her vil KrF være en konstant plage for de som vil begrense foreldreretten.
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg synes det er direkte smakløst når mediene bruker sin fantastiske makt på å trykke ned andre mennesker i sølen, det uavhengig om det er sosialistiske eller konservative aviser.. Jeg synes det var et ganske flott forslag jeg Filip, og det at dere tørr å stå opp for det dere mener og ikke snu kappen etter vinden hver gang man får mye motbør synes jeg er skikkelig vågalt gjort av dere og det står det i respekt av :)

Når man er politikere så får man så masse drittslenging og negative kommentarerer så det kan hagle, og det at du har klart å stå imot alt dette, det synes jeg er et Guds under... At du holder ut Filip, skjønner ikke jeg hvordan du klarer..

Så mye drittslenging du og Lisbeth Iversen har fått mot dere synes jeg har vært så ufortjent og skammelig...

Kan jeg spørre, hvordan holder dere ut?

Anonym sa...

Dette må jeg si var et litt artig forslag - det viser at i Bergen KrF mener man alvor! Ingen ansvarsfraskrivelse til staten her i gården! I Bergen KrF er man faktisk genuint opptatt av at foreldre skal få kontatstøtte... imponerende.

Helge Rege Gårdsvoll sa...

Jeg følger denne saken på bloggen din, og må si det er et kreativt og godt forslag dere har! Stå på!

Øyvind Bye sa...

stå på Filip!
veldig bra jobba!

Anonym sa...

Filip du er herlig! Støtter deg og KrF fullt ut! Men i ingressen til innlegget, så lurer jeg på om du har glemt et "ikke":-)!

Kosegutt