8. okt. 2012

"Rekordstort budsjett" - så imponerende du...


"Til Tross for rekordstort budsjett så er ikke FrP fornøyd. Men så lever jo FrP av å syte og klage, så det er ikke overraskende.(Twitter)"

Jeg vil ikke ta på meg oppgaven å forsvare Frp, men dette blir nok dagen for mange slike håpløse beskrivelser. At budsjettet er rekordstort er ikke imponerende eller godt gjort, det er faktisk det eneste som uansett måtte være tilfellet når regjeringen snekret sammen statsbudsjettet for 2013.


I dag skal vi bli servert masse svada. Bare forbered deg på mange setninger som:
"aldri før har vi brukt penger på ......." "budsjettet er rekordstort" "vi har en rekordstor satsing på ...." +++.

Prisene stiger, lønningene stiger, inntektene stiger, ja alt øker. Selvsagt må også budsjettet øke. Jeg ville faktisk blitt mer imponert hvis regjeringens mange reklamefolk i stedet sa: "aldri før har vi brukt mindre penger på ...." og "utgiftsveksten er stoppet". Men nå er det ikke først og fremst kutt jeg har i tankene. Ta feks trygdeutgiftene. Veksten er eksplosiv. Bak en slik vekst er det mange skjebner som heller skulle hatt jobb eller som skulle kommet seg ut av helsekøen.

Jeg vet det er forgjeves å be om edruelighet fra de rødgrønne vennene i dag, men det er jo lov å påpeke galskapen for showet for alvor begynner når statsbudsjettet snart legges frem.
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

Ingen kommentarer: