2. mars 2009

Ingen overraskelse, men hyggelig!


I følge Trygg Trafikk er KrF best på vei i Norge. For oss som lenge har drevet KrF-politikk blir vi ikke overrasket, men selvsagt glade over en slik kåring. KrF blir neppe partiet som roper høyest om seksfelts motorvei i hele Norge, men kommer alltid til å være partiet som setter sikkerhet, fremkommelighet og miljø først.

Dette handler enkelt og greit om trygge og levende lokalsamfunn. Enten du bor i Bergen, på Stord eller i Rosendal så skal du føle deg trygg for både trafikk- og miljøskader. Enten det er rasfare, farlige trafikale punkt eller store utslipp så krever KrF konkrete og umiddelbare tiltak. Derfor velger vi bybane som hovedsatsing i Bergen. Derfor foreslår vi gang på gang å øke potten for rassikring. Derfor ønsker KrF i sak etter sak å få på plass midtdelere og styrket trafikkopplæring.

Sikkerhet - fremkommelighet - miljø!
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

6 kommentarer:

Anonym sa...

hvem kom dårligst ut?

Anonym sa...

Men Filip, det er de som bor i de mest folkerike omraadene som skal ha de beste veiene, det er det ingen tvil om. Jeg synes det er urettferdig at satsing paa distriktene gaar paa bekostning av byene. Veldig synd. Helt ubeboelige steder trenger jo ikke saa gode veier, thats just a waste of money.

FR sa...

anonym: frp

joar: for meg er det begge deler. Folkerike områder trenger ofte en større satsing på kollektive løsninger. Distriktene trenger gjerne bedre veiløsninger. Men også i feks Bergen jobber KrF intens for noen viktige veiprosjekter, feks ring veg vest og arnatunnelen. Vi vil likevel ikke komme dit at vi begynner å bygge etasjer på motorveiene fordi vi akseptere eksplosjon i bilbruk.

Anonym sa...

Det er jeg enig med deg i.. Jeg synes det er flott aa se hvor godt dere har kommet i gang med bybanen =D.. Det er KrF sin fortjeneste naar det kommer til bybanen, siden det var dere som kom paa ideen om den..

Det er flott dere satser i Bergen. Jeg er helt enig, det vil ikke se bra ut med for mange etasjer med motorvei..

Forresten Filip, du har en utrolig god blogg ; ).. Du er et realt datagenius du maa jeg si ^^..

FR sa...

Joar: jeg må på min side takk deg for at du deltar i debatten! Det er det som gjør at bloggen blir grei, nemlig de gode debattene.

Anonym sa...

Bare huggelig =)