10. nov. 2008

Badeplasser, Senterpartiet og BT



Nok en gang lar BT seg lure av Senterpartiets gruppeleder i Bergen, Kjersti Toppe. I dagens BT fremstilles resten av de politiske partiene på en helt utrolig måte. De klarer å skrive at Toppe kjemper en ensom kamp for badeområdet på Vollane. Helt utrolig!

Det hele handler om en reguleringsplan som er svært godt gjennomarbeidet i mer enn 8 år! Alle interesser er grundig hørt, det er lagt inn en god buffer mot badeplassen som fortsatt skal være der og vi har til og med fått klage fra fylkeskommunen som mener vi bygger for smått! Men vi vil ha det smått og forsiktig. Til tross for dette lager Senterpartiet et vanvittig bråk.
_
Spørsmålet man gjerne kan stille Senterpartiet er: Skal vi si nei til all utbygging i Bergen?

Jeg har i dag fått en masse eposter fra medlemmer av Senterpartiet som gladelig har latt seg villede av deres gruppeleder. Protestene hevder vi nå skal ødelegge dette friområde, noen skriver at vi skal fjerne det helt og andre hevder vi nå gir etter for markedskreftene. Ja du verden.æ

KrF har hele tiden vært en forkjemper for å utvikle og ta vare på badeplassene i Bergen. Vi har for få, så i tillegg til å anlegge nye vil vi selvsagt verden om de vi har. Det gjør vi også denne gangen. Byråd Lisbeth Iversen fra KrF har tidligere bidratt til fullfinansering av Toppesanden, det er tatt initiativ til ny badeplass i sentrum og man går inn med flere millioner for å innløse friområder.
_
Som leserne av bloggen merker så er jeg ganske provosert, forhåpentligvis klarer jeg å roe meg til bystyret som begynner kl 16:00 ikveld. Jeg kan gjerne i den sammenheng presisere at jeg har veldig stor respekt for Kjersti Toppe, selv om vi her i denne saken er rykende uenige. :)
FR Kommunikasjonssjef Skaperkraft

1 kommentar:

Anonym sa...

veldig enig! Ble ganske forundret da jeg leste BT, men godt med denne oppklaringen. Skummelt at journalister kjøper historiefortelling til Kjirsti Toppe!

- Høyre-sympatisør og ivrig bruker av byens badeplasser